Profil na budowę bramy

techniki metaloplastyczne i informacje z zakresu odlewnictwa

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Awatar użytkownika
StellArt
Posty: 631
Rejestracja: 05 mar 2010, 02:06
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: StellArt » 06 cze 2010, 01:28

Powiem, a raczej napiszę tak profil jest świetnym materiałem na bramę i inne konstrukcje, mogę wstawić przykłady bram z przed lat które oklapły pod wpływem własnej masy. Kowal jest rzemieślinikiem który ma za zadanie dobrać odpowiedni materiał pod konkretną robote, jeśli profil jest obtymalnym rozwiązaniem, czemu mam z niego rezygnować??? Tylko dlatego że jest półfabrykatem? Klijent zamawia bramę, ma ona spelniać swoją funkcje przy możliwie niskich kosztach itp. jeśli chodzi o rekonstrukcje i faktycznie 100% kowalską robotę to się zgodzę, nie można stosować i wkręcać klienta w profile itp.

Sadek
Posty: 117
Rejestracja: 19 gru 2009, 11:33
Lokalizacja: Nieborzyn
Kontakt:

Post autor: Sadek » 08 cze 2010, 20:33

Ja też zazwyczaj 40*40*3 nawet i bramki z tego profila troszkę drożej ale sztywniej.
Pozostaję otwarty, elastyczny, ciekawy.

Awatar użytkownika
BANAN
arcyweteran forum
Posty: 6508
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Post autor: BANAN » 09 cze 2010, 07:14

Harlem napisał: Banan w twoim avatarze widnieje kowal, a przeciez sam wielokrotnie używałeś tego materiału. Uważasz, że kowalowi nie godne korzystanie z profili? Kolejny raz potwierdzasz stereotypowe, konwencjonalne myslenie. .... Harlemie ,w której mojej pracy widziałeś profile po za altaną? A i w tej konstrukcji po roku użytkowania zaczynam żałować,że nie zastosowałem na przykład kątownika,który w połączeniu z wywijaskami dałby sztywniutką konstrukcję.Nibylungu trwałość konstrukcji ma odrużniać kowalską kutą bramę od ślusarskich składaków.Nie mówię,że nigdy nie zrobiłem bramy z profila,ale nigdy nie ośmieliłbym się nazwać jej kutą.
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 678
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 09 cze 2010, 23:18

Banan - to , że to forum ma w nazwie kowalskie - nie oznacza, że należy krytykować za używanie jakiegoś asortymentu materiału.... Poza tym w tytule postu wyraźnie było zadane pytanie o profil na budowę bramy - co nie usprawiedliwia Twojej wypowiedzi z ruszaniem mózgownic ... - to po prostu jest nieuprzejme i nie miłe w stosunku do młodszego kolegi na forum, który chciał uzyskać pomoc od bardziej doświadczonych kolegów a tymczasem Twoja wypowiedź miała całkowicie negatywny wydźwięk,,, tak nie możemy robić - bo nie jesteśmy ani Alfą ani Omegą.... a w założeniu forum ma popierać szeroko rozumianą obróbkę plastyczną metalu, metaloplastykę, itp.... Nie tędy droga....
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 10 cze 2010, 23:13

Dziękuje wam koledzy za wszelkie rady!!!!!!!! Pozatym widze że troche kłótni sie wdało...;) Już wiem że musze użyć profil 40x27x3.

Gnębi mnie temat zawiasów. Chce dać regulowane:
http://www.allegro.pl/item1059692687_br ... owosc.html

czy taki temat jest wytrzymały???

Wśród montwoanych bram w Lublinie zauważyłem że często kowale odcinają ten zawias od śruby i spawaja do takiego :
http://www.allegro.pl/item1059686004_br ... owosc.html

Nie wiem dlaczego tak jest : czy jest to wytrzymalszt temat, czy ładniedniejszy wizualnie. Poprostu niewiem a czesto spotykam taką modyfikację.

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 678
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 11 cze 2010, 00:07

Ten toczony zawias spawają do regulacji bo jest ładniejszy.... jeśli nie robisz bramy bardzo ozdobnej to daj te zwykłe regulowane - będziesz miał łatwiej podczas montażu . Pamiętaj o wstępnym szczepianiu profili w ramie przed właściwym spawaniem, pilnuj kątów i spawaj pręty naprzemiennie , żeby się nie zwichrowała....Im dokładniej wykonasz swoją pracę - tym mniej problemów z montowaniem...

Awatar użytkownika
BANAN
arcyweteran forum
Posty: 6508
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Post autor: BANAN » 12 cze 2010, 06:49

Sal nie chciałem tu nikogo urazić ,tylko zwrócić waszą uwagę ,że można, a nawet trzeba do sprawy podejść inaczej,jednak jak widzę prawie bez skutku,bo nikt nie spytał na przykład:- no dobra Banan,a jak można inaczej? Dambas wybór profila słuszny,grubsza ścianka ,to dłużej wytrzyma,ale upewnij się, czy taki profil jest jeszcze produkowany,prędzej znajdziesz 40x30x3 .
Kontakt 517355290

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 13 cze 2010, 15:20

BANAN ten profil 40x27x3 jest do kupienia u nas w składzie ale nie wiem jak u was to wygląda cenowo. Bo Ostatnio kupowałem więcen stali w kwietniu, jak teraz pojechałem to babka powiedziałe że stal zdrożała 600zł na toni i nie wiem jak to wszystko teraz objąć, bo musze od nowa robic wyceny. Ciekawi mnie czy tylko w Lublinie tak podwalają stal w górę? Czy tez to norma.

profil 40x27x3 cena 64zł brutto
pręt 12x12 cena 20zł brutto

Awatar użytkownika
Salaputro
Administrator
Posty: 678
Rejestracja: 01 wrz 2009, 02:42
Lokalizacja: Mosina k/Poznania
Kontakt:

Post autor: Salaputro » 13 cze 2010, 20:12

U nas ok 57 za profil i 20,2 za pręt

Awatar użytkownika
Helga ten-door
Posty: 459
Rejestracja: 10 lis 2009, 18:39
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: Helga ten-door » 15 cze 2010, 16:08

A spróbujcie przy okazji,takiej sztuczki.
Profil 40x40x3,obłożony na winklach kątownikiem gw.20x20x3.
Kątownik można przynitować,przyspawać otworowo,lub co tam sobie wymyślicie.
Rama tak wykonana, moc okrutną posiada,to po pierwsze.
Po drugie-wszystkie narożniki są ostre.!
I po trzecie--w osi tworzy się jakże urokliwa szczelina ,szeroka na ok. 7mm.
Namawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 11:49 przez Helga ten-door, łącznie zmieniany 1 raz.

DASZIN
Posty: 147
Rejestracja: 11 lis 2009, 18:31
Lokalizacja: Wielopole
Kontakt:

Post autor: DASZIN » 16 cze 2010, 13:36

Ciekawy patent , nilże to wygląda "dostaje masy", do połączenia raczej z większymi przekrojami w wypełnieniu..........

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 04 lip 2010, 00:49

Fajna sztuszka, ale pewnie waga bedzie dużo większa. Pomysle o tym bo juz mam pospawana konsttrukcję:)

Awatar użytkownika
jolo
forumoholik
Posty: 1117
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:15
Lokalizacja: Olkusz okolice

Post autor: jolo » 04 lip 2010, 06:04

ja używałem na ramy 40x27 ale odkad zaczołem robic z 20x20 to mi brakowało wymiarów no i trochę były bramy wiotkie / na boki/ więc przeszedłem na 40x40 , wszystko z ścianką 2 , nawet przy zawiasach, ale ja montuje zawiasy od wewnątrz wiec nie ma obawy o wyrwanie ścianki , przy cięższych bramach koniecznie na zawiasy ścianka 3 , ale tylko tam bo nie ma sensu dodawać wagi na skrzydle, słupki powoli chcę wprowadzić z 4 x 50x50x3 + płaskowniki na szczeliny ,
mocne jak diabli , polecam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dambas
Posty: 274
Rejestracja: 08 maja 2010, 22:28
Lokalizacja: Stara Wieś/ Lublin

Post autor: dambas » 04 lip 2010, 10:55

Solidna i estetyczna brama. Ja robie teraz dla siebie jako element reklamowy mojej przyszłej działalności. Projekt zaczerpnołem i zmodyfikowałem od Roberta W :mrgreen: jest informowany o poczynaniach na birząco. Kurde ja zrobiłem wszystko z grubościa profila 3. NIe pomyślałem że można tylko dac ten profil przy zawiasach a reszta z 2. Wszystko kuje z drutu 12mm i jakos to nabiera sporej wagi. Jedno skrzydło bramy na 2,5 m, i boje się że zawias mi nie wytrzyma na słupku. tzn. słupki zostaja stare , są wykonane z grubego starego belka. Mam do montażu spawarkę inwentor bester 141 i nie wiem czy ona mocno mi wtopi w słupki. Ma 135A. Bo nie chce zrobić kwasu na wiosce że własna brama mi odpadnie. Jak to zrobic najlepiej?

O co chodzi z montowaniez zawiasów od wewnątrz?!

Jak ma klientowi odpowiedzieć na przyszłość, jeśli chce zamówic brame ale nie ma słupków. Wiadomo ja mogę wyciąc słupki ale ustawić i zalać? Jak z tego zdrowo wybrnać. :shock:

Awatar użytkownika
BANAN
arcyweteran forum
Posty: 6508
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:28
Lokalizacja: Armaty pod Stoczkiem zdobywała wiara rękoma czarnymi od pługa

Post autor: BANAN » 05 lip 2010, 07:21

Zamontuj swoją bramę na trzech zawiasach do każdego skrzydła,lepiej przeniosą obciążenia.Co do zawias od wewnątrz.to spawamy tulejki zawias niejako na krawędzi profila ramy,wówczas obciążenia przenoszone są na dwie ścianki,a nie na jedną.Zalety to prawie niewidoczne zawiasy,skrzydło bramy otwiera się szerzej do środka posesji.Wadą tego rozwiązania jest niemożliwość otwarcia bramy na zewnątrz.Popraw mnie Jolo jeśli źle główkuję.
Kontakt 517355290

ODPOWIEDZ

Wróć do „METALOPLASTYKA I ODLEWNICTWO - metalworking and founding”