Jak zrobić bramę abc
Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel
Więc )))
Planuje zrobić opis konkretny ale potem.
Więc nie tnę pod kątem ponieważ nie mam taśmówki a piłę tarczową i mimo wszelakich ustawień zawsze nie wycina mi pod kątem 45 stopni. Wiec spawam doczołowo i daje zaślepkę z płaskownika (obspawuje do okoła) i szlifuje że nic nie widać. Daje też otwory w każym profilu fi 8mm na wypadek zbierania sie wody w bramie. Przy tamim spawaniu nic mi nie ściąga a jak spawam opisze niebawem. Przysiegam wam:)
Planuje zrobić opis konkretny ale potem.
Więc nie tnę pod kątem ponieważ nie mam taśmówki a piłę tarczową i mimo wszelakich ustawień zawsze nie wycina mi pod kątem 45 stopni. Wiec spawam doczołowo i daje zaślepkę z płaskownika (obspawuje do okoła) i szlifuje że nic nie widać. Daje też otwory w każym profilu fi 8mm na wypadek zbierania sie wody w bramie. Przy tamim spawaniu nic mi nie ściąga a jak spawam opisze niebawem. Przysiegam wam:)
reneq powiem Ci tak, racja jest jak dupa kazdy ma swoją. Ty nic nie widzisz a inni widzą, czego dowodem jest 5 emaili z podziekowaniami za tutka od poczatkujacych.reneq pisze:sory gregory ale z tego 'tutka' to nawet ktoś, kto ma nieco wiedzy w temacie niewiele zrozumie
kilka fotek, z których nic nie wynika. słabe to trochę...
filmik nagraj, wtedy wszystko będzie jasne!
Film jest ciezko nagrac przy budowie całej bramy czego Ty dałeś dowód jakości w filmiku z piecykiem w którym kompletnie nic nie widać.
Zreszto Te foty i tak nie są dla Ciebie bo wiem jak dobrze robisz w tym fachu i masz pewnie swoje ulubione sposoby. To wszystko jest dla tych co chcą zacząc. Bo jak wiemy oprócz umiejetności kucia wypełanienia do bram i balustrad bardzo duże trudności na poczatku sprawia geomatria i konstrukcja.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 21:03 przez dambas, łącznie zmieniany 1 raz.
Krok pierwszy to pomiar światła bramy. Mirzę od słupka do słupka w trzech wysokościach. Niestety niekiedy są krzywe słupki. Wysokośc słupków.
Następnie przenoszę wymiar na papier milimetrowy i ustalam wysokość szczytu bramy i kształt łuków. W ten sposób ustalam właściwe proporcje.
Potem na dużym kartonie czy bachach rysuje kredą połowę łuku bramy, w wymiarach 1 do 1 przenosząc punkty kontrolne z rysunku milimetrowego.
W tej bramie robiłem łuki z płaskownika 40x10mm ( w przesłach może być 40x8) czyli gięcie na płask, bo grotów nie stosowałem. Dogina się to recznie na zimno za pomocą gietarki którą zaprezentowałem z galerii gietarka dambasa, jest na pewno na forum. NIE ma sensu robić formy bo niestety ja kiedyś zrobiłem ale współczynnik odgiącia zawsze jest spory.
Doginamy spokojnie w poziomie aby nie zwichrowac płaskownika (można dac do giętarki w poziomie podstawe do utrzymywania płaskownika). Przymierzamy do wzory na rysowanego na kartonie. Mi wygięcie zajmuje 2 gdz.
Mam stół spawalniczy 6 m więc po obu stronach ustalam słupki symulujące słupy główne bramy (tzn te np. murowane).
Docinam pionowe profile i najpierwa spawam zawiasy. Na początek proponuje regulowane fi 18 lub fi 20. Można to robić w ten sposób co na fotkach, czyli spawać gwinty do zawiasów toczonych aby ładnie wygladało ( tu trzeba zrobic formę do spawania abysruba gwint była pod kątem prostym, patrz fot.) lub nie dawac tych toczonych i będzie szybciej.
Sruba regulacyjna może chowac się w słupku bramy 40x40x3, wtedy nie wiercimy słupka u klienta, lub odwrotnie. Czyli spawam zawiasy odpowiednio klemując profil i synchronizuję z drugą częścią zawiasów które spawam do płaskownika 80mmx10mm. Który mocuje do słupów głównych. Zapewnia mi to bezawaryjnośc działania bramy i bardzo szybki montaż!!
Jeśli spawamy srube regulacyjną do tego płaskownika to musimy wywiercić cegłe lub wyciać szlifierka otwór w słupku metalowym.
Jak wszystko gotowe to układam po obu stronach te płaskowniki z zawiasami i słupkami krótszymi. Wyznaczam srodek i układam słupki pionowe dłuższe, dając miedzy nimi profil 2cm. Bo taki chce mieć luz po zamkniciu bramy.
Wtedy wiem na jaki wymiar dociąć dolne profile do konstrukcji bramy.
Ustawiam kąty i klemuje wszystko. Ogólnie luka gdzie są zawiasy wynosi 8cm
Następnie przenoszę wymiar na papier milimetrowy i ustalam wysokość szczytu bramy i kształt łuków. W ten sposób ustalam właściwe proporcje.
Potem na dużym kartonie czy bachach rysuje kredą połowę łuku bramy, w wymiarach 1 do 1 przenosząc punkty kontrolne z rysunku milimetrowego.
W tej bramie robiłem łuki z płaskownika 40x10mm ( w przesłach może być 40x8) czyli gięcie na płask, bo grotów nie stosowałem. Dogina się to recznie na zimno za pomocą gietarki którą zaprezentowałem z galerii gietarka dambasa, jest na pewno na forum. NIE ma sensu robić formy bo niestety ja kiedyś zrobiłem ale współczynnik odgiącia zawsze jest spory.
Doginamy spokojnie w poziomie aby nie zwichrowac płaskownika (można dac do giętarki w poziomie podstawe do utrzymywania płaskownika). Przymierzamy do wzory na rysowanego na kartonie. Mi wygięcie zajmuje 2 gdz.
Mam stół spawalniczy 6 m więc po obu stronach ustalam słupki symulujące słupy główne bramy (tzn te np. murowane).
Docinam pionowe profile i najpierwa spawam zawiasy. Na początek proponuje regulowane fi 18 lub fi 20. Można to robić w ten sposób co na fotkach, czyli spawać gwinty do zawiasów toczonych aby ładnie wygladało ( tu trzeba zrobic formę do spawania abysruba gwint była pod kątem prostym, patrz fot.) lub nie dawac tych toczonych i będzie szybciej.
Sruba regulacyjna może chowac się w słupku bramy 40x40x3, wtedy nie wiercimy słupka u klienta, lub odwrotnie. Czyli spawam zawiasy odpowiednio klemując profil i synchronizuję z drugą częścią zawiasów które spawam do płaskownika 80mmx10mm. Który mocuje do słupów głównych. Zapewnia mi to bezawaryjnośc działania bramy i bardzo szybki montaż!!
Jeśli spawamy srube regulacyjną do tego płaskownika to musimy wywiercić cegłe lub wyciać szlifierka otwór w słupku metalowym.
Jak wszystko gotowe to układam po obu stronach te płaskowniki z zawiasami i słupkami krótszymi. Wyznaczam srodek i układam słupki pionowe dłuższe, dając miedzy nimi profil 2cm. Bo taki chce mieć luz po zamkniciu bramy.
Wtedy wiem na jaki wymiar dociąć dolne profile do konstrukcji bramy.
Ustawiam kąty i klemuje wszystko. Ogólnie luka gdzie są zawiasy wynosi 8cm
Po ostawieniu profili dopasowuje górny łuk bramy. Wtedy wszystko lekko punktuje!!!
Pod spód konstrukcji bramy dospawuje poprzeczkę np. 30x20mm aby profile pionowe po spawaniu nie sciągneło do srodka.
Ale nie spawam jeszcze konstrukcji.
Nastepnie ustawiam poprzeczkę dolną właściwą dla tego projektu bramy i tu daje płaskownik 40x5 v 6mm. Aaaa, tak jak pisałem powyżej nie docinam kątów pod kątem 45 stopnie tylko doczołowo. Mi przyspiesza to prace i w ogolnym znaczeniu nie ma to wiekszego znaczenia. Zaslepka i jest ok.
W tym przypadku wypelnienie dałem z profila 20mm a spirale mogą być z preta 14mm lub płaskownika 20x10mm.
Na początku docinam piony z naddatkiem i robie podziałkę na dolnym profilu i łuku rysikiem, Nastepnie na tych pionach układam układ spiral i docinam je we wzór i spawam. Potem zsuwam pionowe tralki i cału wzór punktuje do srodka konstrukcji barmy. Wtedy docinam piony i też punktuje. Jak jest cały srodek bramy spunktowany to spawam konstrukcje bramy dokładnie oprócz spawów pachwinowych. Następnie etapowo spawam całość. Na końcu spawy pachwinowe. Przekrecam brame na druga strone i po zespawaniu odcinam te poprzeczki tymczasowe. Zapewniam że nie ściagnie słupków pionowych nic a nic!!!!
Czysścimy malujemy majpierw pedzlem ciasne szczeliny przy spralach, potem 2 razy podkład i nawierzniówka.
Montujemy do muru za pomoca kłków 16mmx 200mm, do metalowych słopków oczywiście spawamy.
Powodzenia
Pod spód konstrukcji bramy dospawuje poprzeczkę np. 30x20mm aby profile pionowe po spawaniu nie sciągneło do srodka.
Ale nie spawam jeszcze konstrukcji.
Nastepnie ustawiam poprzeczkę dolną właściwą dla tego projektu bramy i tu daje płaskownik 40x5 v 6mm. Aaaa, tak jak pisałem powyżej nie docinam kątów pod kątem 45 stopnie tylko doczołowo. Mi przyspiesza to prace i w ogolnym znaczeniu nie ma to wiekszego znaczenia. Zaslepka i jest ok.
W tym przypadku wypelnienie dałem z profila 20mm a spirale mogą być z preta 14mm lub płaskownika 20x10mm.
Na początku docinam piony z naddatkiem i robie podziałkę na dolnym profilu i łuku rysikiem, Nastepnie na tych pionach układam układ spiral i docinam je we wzór i spawam. Potem zsuwam pionowe tralki i cału wzór punktuje do srodka konstrukcji barmy. Wtedy docinam piony i też punktuje. Jak jest cały srodek bramy spunktowany to spawam konstrukcje bramy dokładnie oprócz spawów pachwinowych. Następnie etapowo spawam całość. Na końcu spawy pachwinowe. Przekrecam brame na druga strone i po zespawaniu odcinam te poprzeczki tymczasowe. Zapewniam że nie ściagnie słupków pionowych nic a nic!!!!
Czysścimy malujemy majpierw pedzlem ciasne szczeliny przy spralach, potem 2 razy podkład i nawierzniówka.
Montujemy do muru za pomoca kłków 16mmx 200mm, do metalowych słopków oczywiście spawamy.
Powodzenia
Wielki szacunek dla Ciebie Dambas. Wielu na tym forum chętnie się wypowiada na temat pracy innych a Ty przez ten tutek, w imię edukacji, odsłoniłeś tajniki swojego warsztatu, narażając się, niestety, na krytyczne uwagi. A zdjęcia, według mnie są dobre, skoro ja jako laik w tej dziedzinie wszystko zrozumiałem.
"Gdy trudu brak, maestrii brak"
Lipali
Lipali