Moja broń biała

Miecze - kucie i oprawa

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Awatar użytkownika
Beriadan
Kontakt:

Moja broń biała

Post autor: Beriadan » 09 kwie 2011, 21:42

Dzisiaj skończyłem robić swój drugi miecz.
Masa: 900g
Długość ostrza: 57cm
Długość całkowita: 74cm
Robiony w całości ze stali zbrojeniowej.
Obrazek
Obrazek

Uwaga! Dla tych którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z kowalstwem (bądź też są początkującymi w jakiejkolwiek dzidzinie) załączam zdjęcie swojego pierwszego miecza z komentarzem: jeżeli robicie coś pierwszy raz i wam to nie idze, dokończcie to, sprawdźcie co zrobiliście źle, pomyślcie jek to zrobić żeby było dobrze. A potem to zróbcie. A jak nie wyjdzie to zróbcie to jeszcze raz. Mimo że jestem dopiero początkujący, widzę jek wielki postęp już uczyniłem i wiem ża za pierwszym razem nic nie wyjdzie dokładnie tak jak sobie zaplanowaliśmy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Arek92
Kontakt:

Post autor: Arek92 » 09 kwie 2011, 22:52

Nawet niezły ;) ale jednak zbrocza kute wychodzą trochę prostsze.
Myśl i Pamięć

Awatar użytkownika
Marek
forumoholik

Post autor: Marek » 10 kwie 2011, 11:44

ksiwy ciut ale gratulacje, ja swój miecz pierwszy to skończę chyba za rok... :) na razie chcę zrobić nóż który mnie usatysfakcjonuje :P
:evil:

Awatar użytkownika
Halfgar
Kontakt:

Post autor: Halfgar » 10 kwie 2011, 12:50

Zbrocze i rękojeść ciut Ci uciekły, ale forma przyjemna dla oka. ;) Taki trochę, widzę, minibastard. :) A co do zbrocza, jeśli szlifujesz czołgiem, zacznij najpierw małą kątówką, o stopniowo coraz grubszych tarczach. :) Wyjdzie prościej. ;)

Awatar użytkownika
Beriadan
Kontakt:

Post autor: Beriadan » 10 kwie 2011, 15:23

Zbrocze na początku próbowałem wykuć, ale rozsypała mi się maszynka, więc musiałem je wyszlifować. Dzięki za rady.
Rzeczywiście, rękojeść jest ustawiona lekko niesymetrocznie, ale za bardzo nie rzuca się to w oczy.

Awatar użytkownika
wat93
Administrator
Kontakt:

Post autor: wat93 » 10 kwie 2011, 20:29