Pierwszy piec

Jak się to kuje?

Moderatorzy: Nomad, BANAN, Marcin, Nikiel

Adrian376
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 2020, 18:59
Lokalizacja: Polska

Pierwszy piec

Post autor: Adrian376 » 21 wrz 2020, 14:02

Witam, jestem nowy na forum, kowalstwem zainteresowałem się niedawno, chciałbym się wyposażyć w pierwszy piec gazowy, ale nie mam czasu zrobić go samemu, więc postanowiłem że znajdę jakiś w miarę tani i mały, myślę że na początek wystarczy.
Znalazłem taki: https://www.olx.pl/oferta/piec-kowalski ... ySpnp.html
i moje pytanie brzmi o co powinieniem się spytać sprzedającego na temat tego pieca? Chodzi mi o to czy wystarczy pociągnąć wąż z butli, zacisnąć opaską uciskową, zamontować dmuchawę i jest gotowy do pracy? Jestem całkowicie zielony, więc proszę mi wybaczyć, może za banalne pytania.

Wojtek123
Posty: 334
Rejestracja: 27 sie 2016, 21:18
Lokalizacja: Wisła

Re: Pierwszy piec

Post autor: Wojtek123 » 21 wrz 2020, 14:37

Jak dla mnie bez sensu.
Piec słabo zaizolowany, bez drzwiczek do tego szamot... będzie się długo nagrzewał. Ciężko będzie w tym zgrzewać, zaczynasz więc na razie to nie dla Ciebie ale potem na pewno będziesz chciał spróbować. W piecyku masz bardzo mało miejsca, ledwo 2 głownie się zmieszczą i to odpowiednio małe.
Na twoim miejscu rozejrzał bym się za czymś lepszym (i droższym) albo zrobił samemu.
http://www.forumkowalskie.pl/viewtopic. ... start=1770 tu masz co i jak. Gorąco polecam przeczytać cały wątek, tak wiem że ponad 100 stron ale każdy przez to przechodził.

Adrian376
Posty: 2
Rejestracja: 20 wrz 2020, 18:59
Lokalizacja: Polska

Re: Pierwszy piec

Post autor: Adrian376 » 21 wrz 2020, 14:59

Dziękuję za odpowiedz, w takim razie zabieram się za czytanie

graffic

Re: Pierwszy piec

Post autor: graffic » 21 wrz 2020, 16:41

Adrian z Polska

na początek zapraszam do powitalni - skoro żeś się tu pojawił :) viewforum.php?f=38