Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Zdjęcia naszych prac

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 399
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Wilga » 07 wrz 2020, 15:43

A na ile powinno być bo w podr ślusarskim piszą ok. 240*c a niektórzy podają niższą lub wyższą i to sporo , pozatym niewiem jaka twardośc byla by optymalna 50 hrc czy bardziej 45 :?:na forum pisali 200 przez 1.5 h więc podobnie uczynilem , juz sam niewiem ...

Awatar użytkownika
Saduria
forumoholik
Posty: 1464
Rejestracja: 07 paź 2016, 08:15
Lokalizacja: Zbąszyń

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Saduria » 07 wrz 2020, 18:52

To pewnie można sprawdzić doświadczalnie czy młotek jest za twardy czy za miękki. Niech się praktycy wypowiedzą. Jak za twardy to jeszcze raz odpuścić nawet w tej samej lub trochę wyższej temperaturze.

kin241
Posty: 379
Rejestracja: 07 paź 2009, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: kin241 » 07 wrz 2020, 20:07

Młotki zazwyczaj hartowało się w zakresie 47 - 52 HRC. Najlepiej jak jest trochę miększy od kowadła. Rozgrzana stal jest dość plastyczna i raczej nie ma powodu narażać się na odpryski od pękniętych, zbyt twardych młotków lub kowadeł. Są kowale którzy preferują twarde młotki i kowadła, zwykle do czasu pierwszego wypadku. Później zazwyczaj zmieniają zdanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „GALERIA - gallery”