Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Zdjęcia naszych prac

Moderatorzy: Nomad, Nikiel, BANAN, Marcin

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 399
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Wyroby Wilgi ( czyli jak nie kuć )

Post autor: Wilga » 18 cze 2019, 19:28

W tym temacie , o pomysłowej nazwie (zmienię jak coś mi wpadnie do głowy :P ) , zamierzam zamieszczać zdjęcia moich tworów . Mam nadzieję że w miarę wypełniania tematu będę robił rzeczy coraz bardziej udane prace a moje umiejętności z biegiem lat się podniosą ;) . Póki co pozostaje tylko ćwiczyć i ćwiczyć , przyswajać wiedzę ( praktyczną i teoretyczną ) oraz cieszyć się z rzemiosła - bo jest super :mrgreen: .

A więc od początku
Ostatnio uczę się pracować na koksie i jest to zupełnie inna bajka - dobrze trzyma celsjusze , długo się pali i nie dymi ( cud :shock: )- więc korzystam ..

Krzesiwo - z pilnika 10 x 10 , Brakuje mi krzemienia żeby wytestować ale hartowałem w wodzie na magnes więc pewnie zadziała .
2019-06-18_191454.png

Krzyżyk - drugi w moim wykonaniu , w całości kuty , wykończony pilnikiem (dla estetyki) .Pójdzie do woskowania . Materiał płaskownik 15 x 4 x nie pamiętam ile ...
2019-06-18_191824.png
Kleszcze - czyli jedno z brakujących u mnie narzędzi . Do okrągłych przekrojów . Z pręta zbrojeniowego fi 15. Otwór przebijany pozostało znitować i wykończyć . Długość 470 .
2019-06-18_192044.png

Dodatkowo zacząłem kuć obusznicę do młotków . W planie mam jeszcze kilka listków , podkowę gwoździe i kolejne kleszcze , a w najbliższym czasie przecinak i zestaw narzędzi do przebijania i żłobienia materiału ze sprężyny .

Nie wyrabiam - też macie taki problem ? ;)

Ale ogółem kuło się bardzo przyjemnie .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2020, 20:33 przez Wilga, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leonzlasu
arcyforumoholik
Posty: 2047
Rejestracja: 30 gru 2016, 14:44
Lokalizacja: Prądówka

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: leonzlasu » 18 cze 2019, 20:08

Coraz lepiej Ci to wychodzi :D

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4439
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: graffic » 18 cze 2019, 20:12

z kleszczami uważaj w miejscu nitowania osi - w takiej formie jest to mocno osłabione miejsce i może pękać
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 721
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Sokolpl » 18 cze 2019, 21:15

Fajne prace 😁
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
Dracorian
forumoholik
Posty: 1974
Rejestracja: 22 mar 2013, 15:24
Lokalizacja: Ziemia Lubuska [ok.Torzymia]

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Dracorian » 18 cze 2019, 22:15

Kleszcze wyszły bardzo symetryczne jak na początki ;)
Tez nie wyrabiam-za jakiś czas kilku dniowa przerwa od kucia zamówień i własnych pomysłów żeby potrzeby kuźni zaspokoić bo już potrzeba kilku kleszczy no i ostatnio jeden z moich ulubionych młotków zaczął ostro odpryskiwać (owszem pewnie jakby obrobić cieplnie to problem można by zmniejszyć ale to sklepówka więc trzeba kutym młotkiem zastąpić :D )
Dobrym kowalem będziesz tylko wtedy,,kiedy to lubisz

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 399
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Wilga » 19 cze 2019, 15:04

Niestety przy kleszczach zauważyłem dziś malutkie pęknięcie przy otworze :( No i po zmierzeniu okazało się że otwór za mały (fi 4,5) , a tyle pracy w nie włożyłem . Co do symetrii to robiłem te dwa elementy w tym samym czasie , to jest jak przekuwałem z pręta z zbrojonego na kwadrat to po kawałku raz jedno , raz drugie , często mierzyłem - błąd popełniłem przy wyginaniu - giąłem w imadle najpierw jedno potem drugie trzeba było giąć na raz :facepalm: . Kolejne będą podobne bo nie mam rogu żeby zrobić kleszcze z płaskowników . Co do krzesiwa pięknie krzesa iskry . A krzyżyk dla jednej pani w zamian za parę książek technicznych .

Dziękuje Graffic za poradę -zespawam trochę i powinno być git .Oczywiście staram się was gonić mam ma nadzieję że się uda ;) - ale przy moim talencie zajmie to lata .

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4439
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: graffic » 19 cze 2019, 16:11

E tam :) dasz radę :D
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 399
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Wilga » 25 cze 2019, 19:52

Dziś jakiegoś pecha miałem - a bo to palenisko wygasa albo pale materiał :facepalm: Więc jedynie parę listków , przebijak i przecinak zrobiony , no i krzyżyk skończony - miały być kleszcze , ale jakimś dziwnym trafem jak włożyłem pręt (jedyny gładki w moim posiadaniu ) do paleniska to ze trzy razy go spaliłem - wstyd :(

Przecinak - ze starego przecinaka (taki miękki że był prawie prostokątny na końcu) 10 x 16 x 120 - hartowany w wodzie (tylko czubek ) magnesem odpuszczony w palenisku na ciemno żółty . Działa .
Przebijak - ze sprężyny średnica części roboczej 9 mm - hartowany tak samo jak przecinak . Wielka niewiadoma ...
2019-06-25_194528.png
Listek- sztuk 5 , z pręta zbrojeniowego fi 15 (jeden woskowany reszta czeka na przyspawanie jako dekoracja )
2019-06-25_193024.png
I ukończony krzyżyk - przeszlifowany dla wygładzenia znitowany i woskowany .
2019-06-25_194824.png
A zapomniałem dodać jeszcze siekierę przy kuci zepsułem - pękła w miejscu przebicia kilka razy .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4439
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: graffic » 25 cze 2019, 21:10

Wilga ten przebijak do czego ma być ???

liść - wg mnie jest przegrzany - i przy dalszym wykręcaniu go pęknie

krzyżyk - popracuj wg mnie nad fakturami - są takie trochę bez wyrazu, i za bardzo przypadkowe - widać jakieś założenia w tym krzyżyku - ale wszystko to trochę po łepkach zrobione

co do tego że Ci palenisko gaśnie / przegrzewasz materiał - wrzuć swoją kotlinę - coś wymyślimy
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 399
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Wilga » 28 cze 2019, 23:06

Przebijak do kleszczy , ale chyba go poprawię na większe ścięcie . Wstyd mi ale krzyżyk bez projektu , szkicu nawet - poprawię to następnym razem , ten był żywiołowy :D . Liścia nie zamierzam już wykręcać

Te liście już lepsze ? Czy nadal wyglądają na przepalone ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4439
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: graffic » 29 cze 2019, 06:16

Lepsze :) ale ćwicz dalej - przede wszystkim zwróć uwagę na punkt nasady liścia i ogonka
zastanów się zanim pomyślisz

Awatar użytkownika
Fabiusz
Posty: 69
Rejestracja: 09 mar 2017, 17:48
Lokalizacja: Piła

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Fabiusz » 29 cze 2019, 19:13

Gratulacje, jeżeli masz problem z paleniskiem spróbuj zmienić węgiel albo zmniejszyć nadmuch, jest taki gość na YouTube który pokazuje krok po kroku jak robić listki torbjorn ahman chyba ;p
Duże dziecko duże zabawki

Awatar użytkownika
Sokolpl
Posty: 721
Rejestracja: 30 gru 2018, 22:23
Lokalizacja: Ubiad Wielogłowy

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Sokolpl » 29 cze 2019, 20:58

Listki Bardzo Fajne 😁
Porażka jest po prostu okazją, by spróbować ponownie, tym razem bardziej przemyślanie.
Henry Ford
Nie dajcie mi ryby dajcie mi wędkę ;)

Awatar użytkownika
Wilga
Posty: 399
Rejestracja: 21 sie 2018, 13:27
Lokalizacja: ok.Bielska

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: Wilga » 29 cze 2019, 21:36

Dużo już filmów z kuciem liści widziałem - większy problem mam nie z tym jak zrobić tylko z zaplanowaniem jak mają na końcu wyglądać - powoduje to że się waham czy robić szerokie czy wąskie czy ostre poszarpane czy takie jak tu (trochę nie udolna wersja liści z drzwi okolicznego kościoła ) - muszę znaleźć jakiś ładny wzór i dopiero walić odkuwki , a nie jest to łatwe bo jakoś wybredny jestem :lol: Bez określonego wyniku trudno określić czy wyszło czy nie .

Za film dziękuje znajdę.

Jest jakiś patent jak zrobić ładne przejście nasady liścia na płaskiej płycie - gdybym zaokrąglił trochę krawędź temu substytutowi kowadła to podziała :?:

Awatar użytkownika
graffic
weteran forum
Posty: 4439
Rejestracja: 22 maja 2014, 19:49
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wyroby Wilgi

Post autor: graffic » 30 cze 2019, 00:19

Powinno
zastanów się zanim pomyślisz

ODPOWIEDZ

Wróć do „GALERIA - gallery”